fbpx

Jak pracuje copywriter? PRAWDZIWY copywriter.

Co dziś możemy dla Ciebie zrobić? To pierwsze pytanie, które zawsze zadajemy naszym Klientom. ZAWSZE. Od niego wszystko się zaczyna. Tylko czy na pewno? 

SŁÓWOGARNIACZ OD ZADAŃ SPECJALNYCH

Owszem to pierwszy krok z naszej strony.

Jednak to od Ciebie zależy pierwszy krok w ogóle. To w Tobie dojrzewa potrzeba zgłoszenia się do kogoś, kto rozwiąże Twój problem.

Jaki? Możliwości jest wiele. Spadają wyniki sprzedażowe. Konkurencja rozpoczyna nową kampanię i nie chcesz być gorszy. Masz genialny produkt, ale nie wiesz, jak opowiedzieć o nim światu. Twoja strona świeci pustkami treściowymi, za to sporo w niej bałaganu znaczeń. Myślisz o firmowym blogu. Chcesz poprawić swój wizerunek. Szukasz chwytliwej nazwy i sloganu, by zacząć się pozycjonować w swojej grupie docelowej…

Mogę tak w nieskończoność, wiesz?

Nie wiem, czego dokładnie potrzebujesz. Tym bardziej nie mam teraz dla Ciebie gotowych rozwiązań.

Nie siedzę w Twojej głowie. Jeszcze. Do tego jeszcze dojdziemy. Cierpliwości.

Zastanów się spokojnie i POWIEDZ/NAPISZ, JAKI JEST TWÓJ PROBLEM.

Jeśli nadal nie wiesz, czego dokładnie potrzebujesz, nie martw się. Wyciągnę to z Ciebie, gdy się spotkamy.

Dlaczego tyle o tym piszę? Bo właśnie słuchanie, rozmowa i spotkanie są esencją pracy prawdziwego copywritera.

W tym też pomaga nam BRIEF, który możesz pobrać z naszej strony. Jest to kapitalne narzędzie, które nie tylko pomaga we współpracy i porządkuje komunikację. Dobrze rozpisany brief pomoże też Tobie dowiedzieć się czegoś nowego o swojej firmie. Nie wierzysz? Cóż…

TY JESTEŚ NAJWAŻNIEJSZY

Może i zabrzmi to jak truizm, ale naprawdę w centrum jesteś Ty. Nie ja, nie reszta zespołu, nie nasze ego czy ambicje. TY jesteś najważniejszy.

Zorientowanie na potrzeby klienta to jeden z wyznaczników dobrego warsztatu copywritera, z którym chcesz podjąć współpracę.

Nie wiem, jak pracuje copywriter z Warszawy, Krakowa, Nowego Jorku czy Londynu. Nie wiem, jak działają inni, ale w ASP stawiamy mocny akcent na kulturę współpracy z naszymi Klientami.

Cierpliwość, cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość. A wspomniałem już o cierpliwości?

Czas, bym zamieszkał na stałe w Twojej głowie, dokopał się do istoty, do źródła. Dotarcie do sedna to punkt wyjścia dalszych działań.

Czy takie podejście jest idealne? Nie wiem. Nasi Klienci nie narzekają, gdy rozwiązujemy ich realne problemy. I zaspokajamy potrzeby, z którymi się zgłaszają.

 

JAK PRACUJE COPYWRITER?

Skoro już wiemy “CO”, po naszej stronie już jest zadanie, by znaleźć “JAK”. Jak spełnić Twoje oczekiwania. Jak rozwiązać Twój problem.

Nasza praca przypominać będzie rozwiązywanie detektywistycznej zagadki lub układanie wzorzystej mozaiki. W ASP nie piszemy treści. My je projektujemy, wykorzystując narzędzia design thinking.

Zaintrygowany? Zaintrygowana? I bardzo dobrze.

Długo by się nad tym rozwodzić, dlatego przygotowałem dla Ciebie mały skrót: kliknij TUTAJ.

CO MOŻESZ ZROBIĆ DLA SWOJEGO COPYWRITERA?

Cierpliwość potrzebna jest na każdym kroku. Zarówno po mojej, jak i Twojej stronie. Nie wszystko może od razu przypaść Ci do gustu, nie wszystko może od razu Ci się spodobać. Choć ta kwestia jest raczej drugorzędna.

Treści mają być przede wszystkim efektywne.

Skuteczny copywriting to gra mentalna, której zasady są bezlitosne. Czasem nieprzewidywalne. Ale my je znamy 😉

Copywriter nie ma daru jasnowidzenia. Najczęściej. Działamy na podstawie danych, które nam przedstawisz odnośnie swojej organizacji, branży czy grupy docelowej.  Dlatego niezmiernie ważne jest klarowna i szczera komunikacja. Po obu stronach.

Wszelkie nieprzyjemności we współpracy najczęściej biorą się ze szwankującej komunikacji. Dbajmy o nią na każdym etapie budowania relacji.

Kilka rad? Proszę bardzo:

  • Bądź szczery.
  • Bądź słowny i konsekwentny. 
  • Nie bój się mówić o swoich obiekcjach czy wątpliwościach.
  • Szanuj czas swojego kontrahenta. I swój.
  • Komunikuj jasno i otwarcie.
  • Okazuj zrozumienie.

Copywriting to wbrew pozorom bardzo analityczna profesja, która przepięknie WSPÓŁGRA z kreatywnością. Nie mamy zaczarowanej różdżki, która sprawi, że z marszu osiągniesz od razu swoje cele. Ale mamy narzędzia i umiejętności, które w tym pomogą.

Skoro już dotarłeś tak daleko, to wiedz jedno: jesteśmy tu dla Ciebie. ZAWSZE.

Co dziś możemy dla Ciebie zrobić?

Leave a Comment